Breadcrumbs

Eliberează-te

Cum ne gestionăm bagajul sexual şi emoţional

Aproape toată lumea are un bagaj, dar indiferent ce ţi s-a întâmplat în trecut, îţi controlezi viitorul. Gestionându-ţi propriul bagaj, îţi vei lua o greutate de pe umeri. Iată câteva probleme comune.

  1. Fobia de relaţii: Poate că ai avut „ghinion” în relaţii în tinereţe şi ai concluzionat atunci că dragostea poate fi dăunătoare. Poate că ai avut inima frântă şi ai ajuns la concluzia că dragostea nu merită chinul. Nu e nevoie să fii într-o relaţie - mulţi oameni sunt foarte fericiţi singuri - dar dacă te îndrăgosteşti des, apoi te retragi când vezi că sentimentul e reciproc, sau atunci când ţii pe cineva legat de tine fără să te implici emoţional, problemele tale pot să-ţi facă rău atât ţie, cât şi celorlalţi. Nu există un răspuns magic, dar căutând în trecutul tău tiparul relaţiilor şi văzând dacă ai fost fericit(ă) în relaţiile respective, vei putea să identifici modul în care trebuie să procedezi în continuare. Nu pune presiune pe tine să intri într-o relaţie dacă nu eşti pregătit(ă), dar încearcă să faci diferenţa între emoţiile reale şi tiparele negative învăţate. Dacă nu te simţi în stare de dragoste, spune-i partenerului sau partenerei tale. Totuşi, dacă nu vrei decât o relaţie fizică, nu uita să te protejezi tot timpul.
  2. Probleme de abandon: Divorţul este un lucru comun în ziua de astăzi şi este unul dintre lucrurile care pot stârni sentimentul de abandon. Acest lucru la poate duce la dependenţa de partener, relaţii de co-dependenţă şi, în mod ironic, la îndepărtarea oamenilor care te iubesc, pentru a-ţi demonstra că temerile tale sunt întemeiate. Învaţă să te iubeşti pe tine şi vei avea mai multe şanse să ai o relaţie fericită şi sănătoasă.
  3. Auto-sabotajul: Dacă nu te simţi vrednic(ă) de iubire, este foarte uşor să-ţi sabotezi viaţa pentru că nu consideri că meriţi să fii fericit(ă). Atunci când faci exces de alcool, droguri şi sex nepotrivit (cum ar fi sexul cu persoane care nu sunt disponibile), poate fi un semn că nu te preţuieşti la adevărata valoare. Partenerii noştri oglindesc de obicei ceea ce credem noi înşine despre noi, prin urmare ura de sine poate duce la relaţii negative.

Bagajul vine în multe forme, şi nu e nicio ruşine să ceri ajutor pentru a scăpa de el. Terapia te poate ajuta dacă ţi-e greu de unul singur (de una singură) şi te poţi baza şi pe prieteni şi pe familie. Fii sincer(ă) cu tine, asumă-ţi responsabilitatea pentru tiparele care s-au repetat (asta nu înseamnă că lucrurile rele care s-au întâmplat au fost din vina ta, dar atunci când alegi să rămâi într-o situaţie neplăcută ar putea să fie un semnal de alarmă cu privire la stima ta de sine) şi mai presus de toate iubeşte-te. Fă lucrurile care îţi plac, ai grijă de corpul tău şi de stima de sine - poate că acel „au trăit fericiţi până la adânci bătrâneţi” va avea mai multe şanse să devină realitate.

"Partenerii noştri oglindesc de obicei ceea ce credem noi înşine despre noi, prin urmare ura de sine poate duce la relaţii negative."